من هیوا علیزاده هستم و می خواهم اینجا پنجره ای باز باشد روبه تجربه هایم در زمینه آموختن ،تجربه هایی که در راه تلاشی برای افق هایی روشن می آموزم.
آموختن را صمیمانه دوست دارم و آرزوی ام زیستن در دنیایی صلح آمیز است ، چه می خواهد  سرزمینی در درون من باشد چه در برون ،  دنیایی که شاید حتی فرصت زندگی کردن در آن را پیدا نکنم  ، با این حال تلاش کردن در راه این آرزو را دوست دارم و در همین راستا نظرم این است که یکی از راه هایی که برای رسیدن به دنیای صلح آمیز نیاز است ،رهنوردِ راه آموختن،  بودن است. پس همچون گنجشکی در این راه پرواز می کنم ، دانه بر می چینم و گاهی همچون کودکی دانه ای می   کارم و تغییراتش را به جان می پذیرم ، از راه توشه بر می چینم و دوباره ادامه می دهم.
 سال هاست از حدود سال ۱۳۸۰ در زمینه آموختن آگاهانه ، فعالیت داشته ام وامروز که در زمستان سال ۱۴۰۲ این نوشته را می نویسم همچنان در راه آموختن با نگاهی جستجوگرانه گام بر می دارم.

 از جمله سوغاتی های این راه که برچیده ام تا با دوستان و عزیزانم تقسیم کنم، فرصت هایی برای   خلق کردن بوده است که از آن جمله « گنجشک » ، « مزرعه ما » ،  « گام » ، « دفتر اژدهاهادوستان » ، « ردپــا»، و ... می باشد. در تمام این  موارد آن چیز که برای من وجه اشتراک است موضوع «   ارتباط » می باشد . اینکه چه بسترهایی می توان برای ساخت ارتباط با کیفیت ایجاد کرد ! حال این ارتباط می خواهد با خود یا با دیگری یا با محیط اطراف و مفاهیم مختلف باشد ! 

و از سیستم آموزش و پرورش رسمی موجود این سوال را دارم که برای ساخت چنین ارتباطی چه بسترهایی ایجاد می کند ؟ چطور دوازده سال یعنی از حدود شش سالگی تا نوزده سالگی را برنامه ریزی کرده است که افراد به شناختی از خود ، از دیگری و  دنیای اطراف شان برسند تا بتوانند تعاملاتی سازنده را پایه ریزی کنند ؟! 

در این سال ها تلاش کرده ام تجربه ها و پرسش هایم را به شیوه های مختلف مانند مقاله و سخنرانی و برگزاری کارگاه و دوره با جامعه ام به اشتراک بگذارم . آن چیزی که به آن رسیده ام این است که برای رسیدن به ساخت بسترهای چنین ارتباط هایی راه طولانی و سختی در پیش است و با همه این ها من انتخابم گام برداشتن در این راه است شاید به یک دلیل خیلی ساده و آن اینکه من در این راه تلاش کردن ، در این راه بودن ، در این راه مردن را دوست دارم . 
از اینکه می توانم برخی از این گام برداشتن ها در این راه را  با خودم و با شما بر روی این صفحه تقسیم کنم ، خوشحالم .

 

اگر تمایل داشتید من نیز « درباره شما » بدانم ، در بخش « تماس با من » لطفا پیام بگذارید.